Rozwój cyfryzacji i przeniesienie się wielu dziedzin życia na strony internetowe wywołały przeobrażenia w wielu branżach. Wydawałoby się, że zwłaszcza popularność reklamy w sieci odbierze reklamie drukowanej skuteczność. Tymczasem tradycyjna reklama wciąż ma wiele zalet, a umiejętne pokierowanie jej właściwościami, sprawi, że reklamowany produkt bądź usługa znajdą odbiorców. |
Naczelnym zadaniem każdej reklamy jest sprawienie, by po pierwsze przyszli klienci dowiedzieli się o istnieniu towaru czy usługi, a po drugie umieli go rozpoznać i odróżnić od innych podobnych. W tym celu reklama powinna swoją formą wzbudzić zainteresowanie i sprawić, że prezentowany produkt zostanie zapamiętany. Możliwe jest to wówczas, gdy pojawiający się przekaz reklamowy budzi pozytywne emocje, co przekłada się na sympatię odczuwaną wobec przedstawianych treści. |
Tak jest odbierana reklama drukowana, której obecność może zaskoczyć odbiorcę, ale nie sprawia, że czuje się przez nią zaatakowany, jak to ma miejsce w przypadku reklamy internetowej. Pozbawiona nachalności, jednak obecna w przestrzeni reklama drukowana powoduje, że mimowolnie zapamiętujemy jej treść, staje się nam bliższa, coraz bardziej znajoma. Nie irytuje, gdyż nie przeszkadza w działaniu, nie rozprasza uwagi, a jednocześnie staje się wiarygodna, bo jest konkretnym bytem, mającym realny kształt. Plakat, baner, szyld stają się bliższe niż wyskakujący na monitorze wirtualny komunikat łatwy do przesunięcia czy odrzucenia.
Demokratyczny potencjał reklamy drukowanej
Siłą reklamy drukowanej jest jej nieograniczony zasięg, który, wydałoby się, powinien być domeną reklamy internetowej. Należy pamiętać, że w opracowaniu kampanii reklamy internetowej ustala się grupę potencjalnych odbiorców. W przypadku reklamy drukowanej również stosuje się te metody, jednak nigdy nie wiadomo dokładnie, kto zobaczy plakat, ulotkę czy nalepkę z reklamą. Z nieprzewidywalnością oddziaływania reklamy drukowanej wiąże się też powszechność dostępu do niej. Do reklamy drukowanej może dotrzeć każdy, niezależnie od tego, czy korzysta bądź nie z internetu, a więc nie różnicuje ona swoich odbiorców. Ponadto przewagą tej reklamy jest bogactwo treści, tworzących pełny obraz prezentowanego produktu, z którym zapoznawanie się wzmaga uważność odbiorcy. Działanie takie sprzyja procesowi zapamiętywania informacji dotyczących towaru. Dlatego reklama drukowana powinna być czytelna, pomysłowa i przyciągać wzrok. Pamiętajmy, że profesjonalna firma poligraficzno-reklamowa przygotuje dla nas nietuzinkowe i oryginalne projekty oraz pomoże w ich dystrybucji. Reklama drukowana sprawdza się tam, gdzie zasięg internetu nie dociera, ale przecież może też stanowić uzupełnienie jego funkcjonowania. Kluczem do skutecznej strategii marketingowej jest przemyślane wykorzystanie wszystkich dostępnych możliwości, by dotrzeć do konsumentów.
0 Komentarze